Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1 2 3 4 
Send Topic Print
Foorumisofta uusiksi? (Read 35216 times)
POP
Viisisataa rikki

Re: Foorumisofta uusiksi?
Reply #15 - 11. May 2014 at 11:40

Tällä foorumilla on oikeasti paljon hyvää tietoa ja toivottavaa on, että ne säilyy, jos uuteen softaan lähdetään. Itseä ei haittaa foorumin "kankeus", vaan mulla on aikaa etsiä hieman kauempaakin tietoa, ehkä en ole nykytrendien "mullehetikaikkinytmahdollisimmanhelposti"-tyyppi. Olen ollut mukana kaikilla 3? virtuaalisella foorumilla ja itse en kannata uuteen hyppyä, koska olen ollut mukana uuden aloittamisessa ennenkin ja aiemmin se oli ehkä helpompaa kun täällä oli enemmän aktiivisuutta, nyt tällä aktiivisuudella se uusi voisi kuolla vieläkin enemmän. Toki jostain voisi olla kivaa "olla se eka"- postaaja, mutta pidemmällä aikavälillä se ei riitä. Omaa aktiivisuutta uusi softa ei ainakaan lisäisi.
Back to top

WWW   IP Logged
Kronik
Varttitonnari

Turku
Reply #16 - 11. May 2014 at 13:28

Kannatan uutta softaa. Vaikka historiaa onkin kirjoitettu nin aika harvoin olen vanhoja juttuja hakenut, etenkin kun keskustelut ovat nykyään lähinnä ostosten listaamista tai viskikerjohen vertailua. Tapatalkin tuki ja hakutoiminnot ovat ainakin sellaisia toimintoja joita kaipaan nykymallista.
Back to top

IP Logged
Mushinico
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #17 - 11. May 2014 at 15:51

POP wrote on 11. May 2014 at 11:40:
Tällä foorumilla on oikeasti paljon hyvää tietoa ja toivottavaa on, että ne säilyy, jos uuteen softaan lähdetään. Itseä ei haittaa foorumin "kankeus", vaan mulla on aikaa etsiä hieman kauempaakin tietoa, ehkä en ole nykytrendien "mullehetikaikkinytmahdollisimmanhelposti"-tyyppi. Olen ollut mukana kaikilla 3? virtuaalisella foorumilla ja itse en kannata uuteen hyppyä, koska olen ollut mukana uuden aloittamisessa ennenkin ja aiemmin se oli ehkä helpompaa kun täällä oli enemmän aktiivisuutta, nyt tällä aktiivisuudella se uusi voisi kuolla vieläkin enemmän. Toki jostain voisi olla kivaa "olla se eka"- postaaja, mutta pidemmällä aikavälillä se ei riitä. Omaa aktiivisuutta uusi softa ei ainakaan lisäisi.

En millään usko, että uusi ainakaan vähentäisi aktiivisuutta. Lisäksi, jos vanha tieto saadaan säilymään on vaikea nähdä mitään huonoja puolia päivityksessä. Ei tämä tällaisenaan voi kuitrenkaan ikuisuutta säilyä. Siksi olisi hyvä vaihtaa nyt, koska tulevaisuudessa päivitykset tulee olemaan helpompaa.
Back to top

WWW   IP Logged
Vode
Viisisataa rikki

Espoo
Reply #18 - 12. May 2014 at 09:42

Hetki reissulla ja ollaan jo viemässä foorumia alta pois Smiley Ihan OK, sillä tämä vanha ei ole erityisen mobiiliystävällinen. Muutamien browserien kanssa ollut outoja ongelmia jne. Uuteen satsatessa kannattaa kiinnittää huomiota toimivuuteen kaiken maailman padien jne. kanssa (juuri täppäilen tätä hotellissa Nexus 7:lla ja kokemus ei ole suuri).

Muuten vanha softa on hoitanut hommansa tyylillä kaikessa karuudessaan. Sisältö on ulkonäköä tärkeämpää.
Back to top

IP Logged
Ard-Begbie
Viisisataa rikki

Ylivieska
Reply #19 - 12. May 2014 at 10:15

Popilla oli hyvä pointti. Toivottavasti uusi ei ole liian "tyhjä" alussa ja että niille, jotka aikansa surffaa tiedon perässä ennen liittymistä, olisi jotain sisältöä jota tutkia ja joka herättäisi mielenkiintoa. Toivottavasti kaikki uuden puolesta purnaavat ovat sitten aktiivisia.
Back to top

IP Logged
mahola
Varttitonnari

Reply #20 - 12. May 2014 at 11:12

Ard-Begbie wrote on 12. May 2014 at 10:15:
Popilla oli hyvä pointti. Toivottavasti uusi ei ole liian "tyhjä" alussa ja että niille, jotka aikansa surffaa tiedon perässä ennen liittymistä, olisi jotain sisältöä jota tutkia ja joka herättäisi mielenkiintoa. Toivottavasti kaikki uuden puolesta purnaavat ovat sitten aktiivisia.

Näinpä! Itselläni ei ole ongelmia nykyisen softan kanssa ja vaikka vanhan foorumin sisältö jossain muodossa säilyykin, on sen käyttäminen taas hieman hankalampaa. Toivottavasti tässä ei uusita ihan vain uusimisen ilosta toimivaa pakettia. Toki ymmärrän että luurit ja muut mobiilihärpäkkeet eivät toimi tämän kanssa kovin kauniisti. Siinä onkin näin omasta näkökulmasta ainoa vaihtoa tukeva seikka.  
Back to top

IP Logged
Mushinico
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #21 - 20. May 2014 at 18:38

Onko tämän kannalta mitään uutta?
Back to top

WWW   IP Logged
Whisky
Administrator

Helsinki
Reply #22 - 21. May 2014 at 18:58

Mushinico wrote on 20. May 2014 at 18:38:

Työn alla. Ei ole ehtinyt.
Back to top

-=Antti "Whisky" Tuurala=-
WWW   IP Logged
Artturi
Viisisataa rikki

Reply #23 - 23. Jun 2014 at 13:51

Whisky wrote on 21. May 2014 at 18:58:
Mushinico wrote on 20. May 2014 at 18:38:

Työn alla. Ei ole ehtinyt.

Tongue jokohahan se kohta Tongue ei millään jaksais oottaa...
Back to top

Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough...
  IP Logged
Whisky
Administrator

Helsinki
Reply #24 - 15. Dec 2014 at 22:52

Tiedoksenne, että tämä proggis ei sitten ole edelleenkään edennyt alkua pidemmälle - eikä nyt ainakaan aivan heti ole työkiireiden vuoksi etenemässäkään.
Back to top

-=Antti "Whisky" Tuurala=-
WWW   IP Logged
eläväpullo
Viisisataa rikki

Reply #25 - 16. Dec 2014 at 10:48

Foorumi ei ole softasta kiinni. Moni foorumi on pilattu uudistuksella, kun historia on hävinnyt. Jos Antti ehtii ottaa uusia jäseniä sisään aina välillä, niin homma on bueno. Loppu on sitten kirjoittajista kiinni.
Back to top

WWW   IP Logged
mahola
Varttitonnari

Reply #26 - 16. Dec 2014 at 13:00

eläväpullo wrote on 16. Dec 2014 at 10:48:
Foorumi ei ole softasta kiinni. Moni foorumi on pilattu uudistuksella, kun historia on hävinnyt. Jos Antti ehtii ottaa uusia jäseniä sisään aina välillä, niin homma on bueno. Loppu on sitten kirjoittajista kiinni.

Hyvin sanottu!
Back to top

IP Logged
Mushinico
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #27 - 16. Dec 2014 at 13:35

Ei luulisi vanhojen tekstien häviämisen olevan iso riski tämän päivän tekniikoilla ja varmuuskopioinneilla. Lisäksi tätä foorumia voisi YLLÄPITÄÄ ja kehittää ilman täyttä remonttia. Foorumi on jäsenille, jäsenet pitäisi olla ykkösijalla. Vai oliko tämä foorumi vanhoille parroille jotka kirjautuivat kulta-aikoina? Mielestäni kuitenkin homma ei aivan toimi, jos tänne kirjoitetut viestit on 80% kourallisen kirjoittamia.
Back to top

WWW   IP Logged
Vode
Viisisataa rikki

Espoo
Reply #28 - 16. Dec 2014 at 13:57

No, tämä foorumihan on omistajansa harrastus. Ei maksuja, ei mainoksia (tai mun adblock toimii hyvin..) - tänne saa kirjoitella, jos haluaa.

Ja jos pääsee sisään eli tosiaan olisi mukavaa, jos Antti ehtisi olla hieman aktiivisempi tai voisi jollain tavalla delegoida vaikka uusien jäsenien hyväksymistä.

Vanhana generation X pieruna minua ei häiritse, että itse softa on antiikkinen. Joskin jos siihen ei vuosiin koske, niin joskus voi sitten tulla pakkomuutos (foorumi murretaan jonkun muinaisen turva-aukon avulla tms).

..vode
Back to top

IP Logged
Hakkis
Varttitonnari

Pääkaupunkiseutu
Reply #29 - 16. Dec 2014 at 20:19

Samaa mieltä. Ihan hyvin tänne pystyy kirjoittamaan, jos kirjoitettavaa on (ei mun jutut ainakaan parane, vaikka miten bling bling softa olisi käytössä...).

Yksi asia mistä ollaan kirjoitettu varovasti on tuo tilaaminen ulkomailta ja kauppojen kertominen. Nyt kun on ymmärtääkseni useammankin tahon osalta tullut jo selväksi, että tilaaminen on täysin sallittua, niin ehkä tuota aihetta voisi vapauttaa. Tämä toki ylläpitäjän luvalla.
Back to top

Don't get intoxicated, get mellowed!
WWW   IP Logged
Pages: 1 2 3 4 
Send Topic Print