Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1 2 
Send Topic Print
Mistä sämplepulloja (Read 6778 times)
Gooner
Varttitonnari

Joensuu
Mistä sämplepulloja
24. Jan 2014 at 20:58

Kävin parissa apteekissa kysymässä 5 cl:n pulloja hyvään tarkoitukseen, mutta molemmissa sanottiin, että heillä ei ole niitä enää myynnissä. Mistä hankitte sämplepullot ????
Back to top

Karjalan mail viskikägöset kukkuu...
  IP Logged
badger
Sata plakkarissa

Kuopio
Re: Mistä sämplepulloja
Reply #1 - 24. Jan 2014 at 21:26

Serkuilta näytteen kera ja jäävät sitten uusiokäyttöön Smiley
Back to top

IP Logged
Peat
Viisisataa rikki

Royston Vasey
Reply #2 - 25. Jan 2014 at 16:08

Gooner wrote on 24. Jan 2014 at 20:58:
Kävin parissa apteekissa kysymässä 5 cl:n pulloja hyvään tarkoitukseen, mutta molemmissa sanottiin, että heillä ei ole niitä enää myynnissä. Mistä hankitte sämplepullot ????

Olipas teillä palvelu kohdillaan apteekissa!? Kyllä niillä niitä tyhliä pulloja on myynnissä,tai sitten myyjä "uunona" ei ymmärtänyt, että 5cl=50ml Smiley Muistuttaa jo pahasti Alkon toiminnalta...
Itse olen apteekista ostanut useasti 50ml ja 100ml tyhjiä pulloja.
Back to top

"So join me then,and drink,so we may become more like him and his batrachian friends!"
  IP Logged
Mushinico
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #3 - 25. Jan 2014 at 16:30

Peat wrote on 25. Jan 2014 at 16:08:

Olipas teillä palvelu kohdillaan apteekissa!? Kyllä niillä niitä tyhliä pulloja on myynnissä,tai sitten myyjä "uunona" ei ymmärtänyt, että 5cl=50ml Smiley Muistuttaa jo pahasti Alkon toiminnalta...

Itsellä tosiaan kerran kävi niin, että 150ml pulloja ei kuulemma ollut, mutta 1,5dl oli Huh
Back to top

WWW   IP Logged
Artturi
Viisisataa rikki

Reply #4 - 25. Jan 2014 at 16:31

Tässä yksi vaihtoehto jota olen käyttänyt lähinnä lahjoissa. Pullon kaulassa,vanhan oloisella narulla kinni pahvilappu merkintöjä varten.

http://www.clasohlson.com/fi/Pullo-7-cl/34-1873
Back to top

Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough...
  IP Logged
Peat
Viisisataa rikki

Royston Vasey
Reply #5 - 25. Jan 2014 at 17:19

Artturi wrote on 25. Jan 2014 at 16:31:
Tässä yksi vaihtoehto jota olen käyttänyt lähinnä lahjoissa. Pullon kaulassa,vanhan oloisella narulla kinni pahvilappu merkintöjä varten.

En suosittele tuota pulloa,ainakaan pidempään säilytykseen,syystä että tuossa on tuo "kumi" tiiviste välissä. Nappasin kerran vastaavan korkin omaavaan 5dl pulloon mökille viskiä(Talisker10y) matkaan ja viikon kuluttua viski oli muuttunut kumiliemeksi Smiley
Juu ,ja kyllä testasin samasta pullosta tullutta tuotetta rinnakkain ,josta osa lähti mökille mukaan ja loput jäi kotiin. Mökki viski jouti viemäriin. Etten tässä nyt turhasta tärise,vaan vahingosta oppineena.
Back to top

"So join me then,and drink,so we may become more like him and his batrachian friends!"
  IP Logged
Artturi
Viisisataa rikki

Reply #6 - 25. Jan 2014 at 21:43

Peat wrote on 25. Jan 2014 at 17:19:
Artturi wrote on 25. Jan 2014 at 16:31:

En suosittele tuota pulloa,ainakaan pidempään säilytykseen,syystä että tuossa on tuo "kumi" tiiviste välissä. Nappasin kerran vastaavan korkin omaavaan 5dl pulloon mökille viskiä(Talisker10y) matkaan ja viikon kuluttua viski oli muuttunut kumiliemeksi Smiley
Juu ,ja kyllä testasin samasta pullosta tullutta tuotetta rinnakkain ,josta osa lähti mökille mukaan ja loput jäi kotiin. Mökki viski jouti viemäriin. Etten tässä nyt turhasta tärise,vaan vahingosta oppineena.

Ei ole ilmennyt makuongelmia tämän pullomallin ja tiivisteen kanssa...ainakaan toistaiseksi. Joku tynnyrivahvuinen voi tuosta tietysti makua ottaa aikojen saatossa, mutta ei tuota pitkäaikaiseen säilytykseen ole tarkoitettukaan.
Back to top

Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough...
  IP Logged
Hakkis
Varttitonnari

Pääkaupunkiseutu
Reply #7 - 26. Jan 2014 at 12:09

Peat wrote on 25. Jan 2014 at 16:08:

Joo, kyllä itsekin olen niitä pulloja apteekista vielä onnistunut saamaan. Tosin ei enää kaikista, sillä kuulemma niiden täyttö on keskittynyt tiettyihin pisteisiin. Kannattaa kysäistä ainakin isoimmista.

Kannattaa myös puhua millilitroista, ainakin mulle vastattiin että ei ole 1.5dl pulloja, olisiko 150ml sopiva Smiley
Back to top

Don't get intoxicated, get mellowed!
WWW   IP Logged
JS
Viisisataa rikki

Edmonton
Reply #8 - 26. Jan 2014 at 15:08

Kuopion keskustan apteekit (tai ainakin yksi niistä) hinnoittelivat itsensä ihan pihalle. Joskus vielä ostin heiltä pulloja, mutta kaupankäynti loppui siihen kun hinnat kertalaakista suunnilleen kaksinkertaistuivat.
Back to top

IP Logged
Mallasmaksa
Viisisataa rikki

Pori
Reply #9 - 26. Jan 2014 at 17:43

Reilu kaksi euroa on aikaisemmin maksanut 2 x 0.5 dl pullot apteekissa.Viimeksi en kyllä enää niitä löytänyt. Pitää käydä kyselemässä, josko jostain saisi.
Back to top

IP Logged
Viltzu
Sata plakkarissa

Espoo
Reply #10 - 20. May 2014 at 16:29

Itse kävin tänään hakemassa Espoon Ison Omenan apteekista 4kpl 0,5dl pulloja. Oli ystävällinen neiti keneltä kysyin pulloista. Haki takahuoneesta pullot ja hintaa ei ollut kuin 1,50e per pullo.
Back to top

IP Logged
Mushinico
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #11 - 20. May 2014 at 17:25

Viltzu wrote on 20. May 2014 at 16:29:
Itse kävin tänään hakemassa Espoon Ison Omenan apteekista 4kpl 0,5dl pulloja. Oli ystävällinen neiti keneltä kysyin pulloista. Haki takahuoneesta pullot ja hintaa ei ollut kuin 1,50e per pullo.

Onko ne vielä niitä samoja valkokorkkisia, joista napsuu se korkki halki? Toivottavasti olisi jo eri sarjaa... ei kannata vääntää kovin kireelle
Back to top

WWW   IP Logged
nipa
Satasta kohden
**

Reply #12 - 20. May 2014 at 18:05

Whiskysite myy samplepulloja 3cl ja 6cl kokoisina, molemmat taisivat olla euron kappale.
Back to top

IP Logged
Gooner
Varttitonnari

Joensuu
Reply #13 - 20. May 2014 at 19:05

nipa wrote on 20. May 2014 at 18:05:
Whiskysite myy samplepulloja 3cl ja 6cl kokoisina, molemmat taisivat olla euron kappale.

Tuolta minäkin omani hankin, kiitos täältä saadun vinkin. Onhan 6 cl pullossa enemmän maisteltavaa kuin 5 cl.:ssä Smiley
Back to top

Karjalan mail viskikägöset kukkuu...
  IP Logged
Viltzu
Sata plakkarissa

Espoo
Reply #14 - 21. May 2014 at 08:50

Mushinico wrote on 20. May 2014 at 17:25:
Onko ne vielä niitä samoja valkokorkkisia, joista napsuu se korkki halki? Toivottavasti olisi jo eri sarjaa... ei kannata vääntää kovin kireelle

Näissä oli musta korkki mitä mä ostin. Ihan hyvin tuntuisivat pitävän.
Back to top

IP Logged
Pages: 1 2 
Send Topic Print