Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1
Send Topic Print
Halpaa viskiä... eiku? (Read 3662 times)
Mushinico
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Halpaa viskiä... eiku?
21. Mar 2013 at 22:29

Kohta saamme entistäkin halvempaa viskiä Alkosta. Paljonko verojen osuus olikaan jo pullosta?
Back to top

WWW   IP Logged
Vode
Viisisataa rikki

Espoo
Re: Halpaa viskiä... eiku?
Reply #1 - 21. Mar 2013 at 22:54

Mushinico wrote on 21. Mar 2013 at 22:29:
Kohta saamme entistäkin halvempaa viskiä Alkosta. Paljonko verojen osuus olikaan jo pullosta?

Vero ja alkon hinta määräytyy ihan volttien mukaan. Kyllä (skotti)viskien sikahinnasta saa kiitää ihan valmistajien ja jälleenmyyjien ahneutta.

Katttele joskus, mitä laatu bourbon tai vaikka laatu pientilakonjakki maksaa maailmalla vs. skottiviski ja itke.

Nimim. kyllästyttää jatkuva veroista kitiseminen, kun oikeat ryövärit ovat ihan muualla.

Back to top

IP Logged
Mushinico
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #2 - 21. Mar 2013 at 23:18

Vode wrote on 21. Mar 2013 at 22:54:

Vero ja alkon hinta määräytyy ihan volttien mukaan. Kyllä (skotti)viskien sikahinnasta saa kiitää ihan valmistajien ja jälleenmyyjien ahneutta.

Katttele joskus, mitä laatu bourbon tai vaikka laatu pientilakonjakki maksaa maailmalla vs. skottiviski ja itke.

Nimim. kyllästyttää jatkuva veroista kitiseminen, kun oikeat ryövärit ovat ihan muualla.

Mutta kalliiseen viskiin kun lisää kalliin veron, saadaan liian kallis tuote.
Back to top

WWW   IP Logged
Artturi
Viisisataa rikki

Reply #3 - 22. Mar 2013 at 08:16

Mushinico wrote on 21. Mar 2013 at 23:18:

Eiköhän tämä asia ole moneen kertaan "taputeltu" tässäkin foorumissa. Turha hakata päätä Karjalan mäntyyn eikä liioin Varsinaissuomessakaan Alkon ovenpieleen.

Niin kauan kun jostakin päin Eurooppaa sen haluamansa viskilekan saa n. 30 % halvemmalla, en Alkoon astu...siis viskiä ostamaan. Lisäksi tuolla valikoimalla ei paljon rallatella. Pyytäköön vaikka kultakikkareita minun puolestani.

Joku voi viisastella että mikä on oikein ja mikä väärin,mutta lainatakseni viimeaikojen ministerilausuntoja, ei pikkukaloilla ole mitään merkitystä. Mitäs minä pieni ihminen olen siihen vastaan sanomaan, eikä ne minun lestit maksa edes 650 euroa vuodessa Grin
Back to top

Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough...
  IP Logged
mja
Sata plakkarissa

Reply #4 - 22. Mar 2013 at 09:10

Toivotaan, että nyt kun bisnes Virossa taas Suomen verotuksen kiristymisen seurauksena varmasti kasvaa, niin joku uskaltaisi perustaa Tallinnaan vihdoinkin kunnollisen viskikaupan...
Back to top

IP Logged
eläväpullo
Viisisataa rikki

Reply #5 - 22. Mar 2013 at 09:37

Se on itse asiassa jännä, kuinka heikkoa toi viskipuoli Virossa vielä on. Luulisi, että tarjontaa alkaisi piisata.
Back to top

WWW   IP Logged
Loch Igcal
Hiljaisempi jäsen
*

Reply #6 - 22. Mar 2013 at 09:52

Artturi wrote on 22. Mar 2013 at 08:16:
Mushinico wrote on 21. Mar 2013 at 23:18:

Eiköhän tämä asia ole moneen kertaan "taputeltu" tässäkin foorumissa. Turha hakata päätä Karjalan mäntyyn eikä liioin Varsinaissuomessakaan Alkon ovenpieleen.

Niin kauan kun jostakin päin Eurooppaa sen haluamansa viskilekan saa n. 30 % halvemmalla, en Alkoon astu...siis viskiä ostamaan. Lisäksi tuolla valikoimalla ei paljon rallatella. Pyytäköön vaikka kultakikkareita minun puolestani.

Joku voi viisastella että mikä on oikein ja mikä väärin,mutta lainatakseni viimeaikojen ministerilausuntoja, ei pikkukaloilla ole mitään merkitystä. Mitäs minä pieni ihminen olen siihen vastaan sanomaan, eikä ne minun lestit maksa edes 650 euroa vuodessa Grin

Oma kitinäni Suomen verotuksen suhteen liittyy lähinnä siihen, että korkea vero kuristaa hyvien, edullisten ruisviskien, bourbonien ja single malttien valikoimaa. Hintahaarukan top endissä verolla ei ole enää niin paljoa väliä - siellä ongelmana on Alkon valikoima, eikä verot.
Back to top

IP Logged
Artturi
Viisisataa rikki

Reply #7 - 21. Mar 2014 at 14:09

Tästä on ollut aikaisemminkin puhetta. Sitä oikeaa Rainbow -viskiä ootellessa... Cheesy
http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt+se+tulee+rainbowvodka/a2239230
Back to top

Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough...
  IP Logged
Pages: 1
Send Topic Print