Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 15
Send Topic Print
Alkon uutuudet 2011 (Read 117219 times)
aapeli
Viisisataa rikki

Southern Oulu
Re: Alkon uutuudet 2011
Reply #90 - 12. Aug 2011 at 21:40

Eileanach wrote on 12. Aug 2011 at 19:47:
jameli wrote on 09. Aug 2011 at 23:16:
Machrie Moor Single Arran Malt (pieni erä, 9000plo kokonaispullotuksesta) elokuun lopulla Alkoon.

Oisko hinnasta vielä tietoa?

Sinänsä ihan mielenkiintoinen viski on tässä pilattu hinnoittelulla. 78€.
Back to top

IP Logged
MacMatti
Viisisataa rikki

Kiitos niin paljon
että riittää.

savo
Reply #91 - 12. Aug 2011 at 21:50

aapeli wrote on 12. Aug 2011 at 21:40:
Eileanach wrote on 12. Aug 2011 at 19:47:
jameli wrote on 09. Aug 2011 at 23:16:
Machrie Moor Single Arran Malt (pieni erä, 9000plo kokonaispullotuksesta) elokuun lopulla Alkoon.

Oisko hinnasta vielä tietoa?

Sinänsä ihan mielenkiintoinen viski on tässä pilattu hinnoittelulla. 78€.

Käsittämätön hinta. Sitten vielä ihmetellään miksi ei viski hyllystä liiku.
Back to top

IP Logged
jameli
Sata plakkarissa

Nokia
Reply #92 - 13. Aug 2011 at 02:33

MacMatti wrote on 12. Aug 2011 at 21:50:

Kyllä liikkuu, käy kaupaksi ja osa jää vielä rannnalle ruikuttamaan.

Hinnassa ei ole mitään ihmeellistä, ihan normaali 50£ = 59,50€ + valmistevero n. 13€ (0,7*0,46*0,394+0,51*0,7) = 72,54€ ja siihen päälle pieni kate eli palkkio siitä että tuote tulee lähi Alkoon, eikä tarvitse maksaa 10£ = 11,9€ postikuluja, joten ennakoitu 78€ on itse asiassa täysin oikea hinta tuotteelle.

Samaiset pellet, jotka jättivät valmisteverot maksamatta, ajoivat meidän nykyiseen tilanteeseen. EU katseli hetken aikaa tilannetta, antoi Iso-Britannialle nootin ja nyt ei sitten tislaamot enää postita tuotteitaan mihinkään maahan. Angry
Back to top

*\ keräilijä - vaimolla on alkoholiongelma (minä) /*
  IP Logged
Shepherd
Sata plakkarissa

Turku
Reply #93 - 13. Aug 2011 at 04:08

Taitaapa tuota ollut alle 50£ hinnan. Itse sen hankkimista pohtiessani vastaan tuli muutamasta paikasta 43£ hinta (taisipa sitä saada alle 40£ hintaan aikaisemmin). Kyse on tietysti taas makuasioista/mieltymyksistä tahi "pakkomieltymyksistä", että onko Machrie Moor Single Arran Malt hinta laatusuhteeltaan erinomaista vai jotain muuta? Wink

Tuskinpa ikinä päästään mihinkään siitä asiasta, että toisen viski on halpa ja toisen viski kallis.   Cheesy
Back to top

IP Logged
Vode
Viisisataa rikki

Espoo
Reply #94 - 13. Aug 2011 at 09:31

Tuota näyttäisi vieläkin saavan halvimmista brittien nettikaupoista n. 36€ ilman VAT (mutta sisältää brittien a-vero).

Alkon hinnoitteluperusteet ovat julkisia ja hieman Alkon hinnoittelulaskurilla leikkimällä voisi arvioida, että Alkon veroton ostohinta olisi luokkaa 36€ (toimitus Alkon keskusvarastoon).

Tahtoo sanoa, että jonkun tukkurin veroton myyntihinta Alkolle (suurostaja) vastaa halvimman nettikaupan hintaa loppuasiakkaalle yhdelle pullolle (sisältää A-vero, mutta ilman VAT)

Juu, kyllä meitä kynitään joka tasolla.

Paremmin alaa tuntevat korjannevat, jos olen leikkinyt laskurilla väärin.

..vode

Back to top

IP Logged
Eileanach
Sata plakkarissa

60°N 25°E
Reply #95 - 13. Aug 2011 at 10:38

jameli wrote on 13. Aug 2011 at 02:33:
MacMatti wrote on 12. Aug 2011 at 21:50:

Kyllä liikkuu, käy kaupaksi ja osa jää vielä rannnalle ruikuttamaan.

Hinnassa ei ole mitään ihmeellistä, ihan normaali 50£ = 59,50€ + valmistevero n. 13€ (0,7*0,46*0,394+0,51*0,7) = 72,54€ ja siihen päälle pieni kate eli palkkio siitä että tuote tulee lähi Alkoon, eikä tarvitse maksaa 10£ = 11,9€ postikuluja, joten ennakoitu 78€ on itse asiassa täysin oikea hinta tuotteelle.

Samaiset pellet, jotka jättivät valmisteverot maksamatta, ajoivat meidän nykyiseen tilanteeseen. EU katseli hetken aikaa tilannetta, antoi Iso-Britannialle nootin ja nyt ei sitten tislaamot enää postita tuotteitaan mihinkään maahan. Angry

Onhan tuolla kysyntää:

http://www.masterofmalt.com/whiskies/arran-machrie-moor-peated-whisky/

http://www.thewhiskyexchange.com/P-13733.aspx

http://www.nickollsandperks.co.uk/details.asp?prodid=711586NVBMD&cat=104

Saattaapa tuo kotiin kulkeutua
Back to top

IP Logged
MacMatti
Viisisataa rikki

Kiitos niin paljon
että riittää.

savo
Reply #96 - 13. Aug 2011 at 11:10

Tekisi taas mieli hieman avautua.
Kyllä tässä hommassa taas joku muu tekee itsensä pelleksi kun muita käy moittimaan. Onhan tuon Arranin hinta maailmallakin tuon ikäiseksi viskiksi ylihintainen, ainakin minun mielestä. Samaa mieltä olen monen muunkin tislaamon hinnoittelusta joidenkin tuotteiden kohdalla. Tuntuu kuitenkin ihmeelliseltä että joitain tuotteita myydään Suomessa edullisemmin kuin maailmalla kun otetaan huomioon Suomen korkea alkoholiverotus. Esimerkkinä mainittakoon mielestäni arvostettu rommi Ron Zacapa 23 solera mikä maksaa Englannissa saman puntina kuin Suomessa euroina, miten sen selität?
Eiköhän Alko/Suomalainen maahantuoja saa tuotteet ostettua ilman Englannin alkoholiveroa ja arvonlisäveroakin ennen kuin se lisää omat katteet tuotteiden hintoihin, toisin kuin pellet jotka käyvät itse maksamassa verot tulliin.
Eläköön vapaakauppasopimukset.
Back to top

IP Logged
MashTun
Sata plakkarissa

Joensuu
Reply #97 - 13. Aug 2011 at 11:35

MacMatti wrote on 13. Aug 2011 at 11:10:
Tekisi taas mieli hieman avautua.

Avaudutaan kaikki.

Harrastukset maksavat. Omalla kohdallani on hyvä, että hinnat pitävät ostohaluni kurissa. Minulla on pieni viskikaappi ja se on jo nyt täynnä. Yhtään viskipulloa ei tule mahtumaan tuhkauurnaani, eikä minun ei myöskään kannata jättää perikunnalle liikaa riideltävää. Taidan kuitenkin ihan piruuttani kokeilla, jos onnistuisin ostamaan tämän Arranin. A-kaupassa on niin helppo asioida.
Back to top

IP Logged
Vode
Viisisataa rikki

Espoo
Reply #98 - 13. Aug 2011 at 16:40

MacMatti wrote on 13. Aug 2011 at 11:10:
Tuntuu kuitenkin ihmeelliseltä että joitain tuotteita myydään Suomessa edullisemmin kuin maailmalla kun otetaan huomioon Suomen korkea alkoholiverotus. Esimerkkinä mainittakoon mielestäni arvostettu rommi Ron Zacapa 23 solera mikä maksaa Englannissa saman puntina kuin Suomessa euroina, miten sen selität?

Ei se nyt niin ihmeellistä ole. Alko ottaa kaikesta vakiokatteet ja alkoholivero peritään karusti etanolimäärän mukaan. Nostaa kossupullon hinnan taivaisiin, mutta kalliimmat juomat ovat ihan eri juttu. Jos joku pullo voittaa pari kultamitalia tai muuttuu harvinaiseksi, niin yksityiset toimijat lätkäisevät sille herkästi samantien lisähintaa, mutta Alkossa ei hinta muutu ennekuin sisäänostohinta vaihtuu. Tämän takia Arkadiassa taitaa olla (vai joku on loppunut) about Euroopan halvin Port Ellen 6th release ja esim. Hennessy Paradise on halvempaa kuin Keski-Euroopan lentokentillä.

Ron Zacapa on kyllä halvahko juoma -- ehkä Alko hoitaa maahantuonnin itse, joten ahneet välikädet eivät pääse vaikuttamaan? Tuskin se kama on kotimaassaan kovin kallista, jos ostaa vaikka muutaman tuhatta pulloa kerralla..

Jotain hyvääkin siis on valtiollisessa, ei markkinoiden lakien mukaisesti toimivassa firmassa..

Back to top

IP Logged
MacMatti
Viisisataa rikki

Kiitos niin paljon
että riittää.

savo
Reply #99 - 13. Aug 2011 at 17:46

Juotavaksi ostan pullot itsekin, en niitä keräile. Onhan se kuitenkin hyvä että viski on nykyisin kallista, eipähän tule ostettua enempää. Grin
Tuohon Zacapan hintaan vielä, tuskin Alko, kuten yksityiset kauppiaat esim. Englannissa, ostaa kyseistä juomaa tuhansia, edes satoja pulloja kerralla varastoon joten se(kään) tuskin hintaa selittää.
Tuon Arranin hintaan en enempää kommentoi, jokainen sen ostaa joka sen haluaa.
Kysyn kuitenkin kenen mielestä ei kovin arvostetun tislaamon 4-5 vuotias viski vain 9000 pullon painoksena ja laimennettuna on halpaa 78 euron hinnalla?
Back to top

IP Logged
vesku
Ex Member

Reply #100 - 13. Aug 2011 at 22:20

MacMatti wrote on 13. Aug 2011 at 17:46:
Kysyn kuitenkin kenen mielestä ei kovin arvostetun tislaamon 4-5 vuotias viski vain 9000 pullon painoksena ja laimennettuna on halpaa 78 euron hinnalla?

Tuon kokoisen batchin vieminen markkinoille on spessuna iso.Arran ei ole kovin arvostettu ja tähän asti Arranilla on pannut pidetty käynnissä pitkälti Single Cask pullotuksilla (toki on ollut perusvalikoma myös) joita on eniten (?) skotlantilaisista tislaamoista,luku lienee noin 400 tuotetta.

Hieman vertailua ei-seksikkäisiin tislaamoihin, Auchentoshan julkaisi 16-18 vuotiaat viimeistelyt joista esim, Bordeaux 17 (9-vuotta ex-bourbon/ 8-vuotta Bordeaux alueen punkkutynnyrissä) oli 3600 pulloa ja saatavilla vuodesta 2006 alkaen pitkään ja edullisesti.

Glendronach 14 yo Sauternesin erä on 4800 pulloa.
Benriach 17-vuotiaat Rioja ja Burgundy erä 6000 pulloa kutakin.

Markkinoinnista riippuu miten Arranin batchin käy, toisaalta on meillä esimerkkejä  usean tuotteen osalta hinnan vedätyksestä markkinoilla.
Back to top

IP Logged
Peat
Viisisataa rikki

Royston Vasey
Reply #101 - 13. Aug 2011 at 22:24

....kenen mielestä ei kovin arvostetun tislaamon 4-5 vuotias viski vain 9000 pullon painoksena ja laimennettuna on halpaa 78 euron hinnalla?

Osmo Puuvahan sanoja tähän lainaan, "se vaan tuntuu kalliilta, jos on vähän rahaa" Smiley
Back to top

"So join me then,and drink,so we may become more like him and his batrachian friends!"
  IP Logged
MacMatti
Viisisataa rikki

Kiitos niin paljon
että riittää.

savo
Reply #102 - 13. Aug 2011 at 22:35

Peat wrote on 13. Aug 2011 at 22:24:

....kenen mielestä ei kovin arvostetun tislaamon 4-5 vuotias viski vain 9000 pullon painoksena ja laimennettuna on halpaa 78 euron hinnalla?

Osmo Puuvahan sanoja tähän lainaan, "se vaan tuntuu kalliilta, jos on vähän rahaa" Smiley

Se on totta. Minä en ole nuuka, olen köyhä. Cry
Back to top

IP Logged
Peat
Viisisataa rikki

Royston Vasey
Reply #103 - 14. Aug 2011 at 00:15

MacMatti wrote on 13. Aug 2011 at 22:35:

Sama... Sad
Back to top

"So join me then,and drink,so we may become more like him and his batrachian friends!"
  IP Logged
Ard-Begbie
Viisisataa rikki

Ylivieska
Reply #104 - 14. Aug 2011 at 01:05

Peat wrote on 14. Aug 2011 at 00:15:
MacMatti wrote on 13. Aug 2011 at 22:35:

Sama... Sad

Sama... Sad
...jos nyt missään muualla päin maailmaa asuvia, jotka kutsuvat 50€ viskipulloja kaatopulloiksi ja ostavat muitta mutkitta monen sadan pulloja jemmaan, voitaisiin sanoa köyhiksi. Mutta silti...köyhä!
Anteeksipyyntöni afrikansarveen!
Back to top

IP Logged
Pages: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 15
Send Topic Print