Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1
Send Topic Print
Sidonnaisuuksien ilmoittaminen (Read 4599 times)
I.R.
Viisisataa rikki

Helsinki
Sidonnaisuuksien ilmoittaminen
22. Apr 2010 at 16:58

Eilen ja tänään on tullut esiin (perusteettomiksi osoittautuneita) epäilyjä foorumin jäsenten kaupallisista tai muista ammatillisista sidonnaisuuksista viskin tuottajiin, pullottajiin, maahantuojiin, tukkureihin, ravintoloihin jne.

Jotta tällaiset spekuloinnit voitaisiin vastaisuudessa välttää, ehdotan, että kaikki ne jäsenet, joilla sidonnaisuuksia on, ilmoittaisivat siitä avoimesti muille. Helpoiten tämä käynee liittämällä tieto profiilin "allekirjoitukseen", jolloin se tulee näkyviin jokaisessa ko. henkilön kirjoittamassa viestissä. Esimerkiksi rehdistä selkeydestä käy vaikkapa Henrik Larkion profiili eräällä olutaiheisella foorumilla: http://olutopas.info/ .

Jos jäsen ei ole muuta ilmoittanut, hänet voitaisiin näin presumoida "puhtaaksi" ja pyyteettömäksi harrastajaksi.
Back to top

"There is further tasting to be done. I'm up for it."
  IP Logged
MrBeam
Viisisataa rikki

Vyötärö
Re: Sidonnaisuuksien ilmoittaminen
Reply #1 - 22. Apr 2010 at 17:10

Erittäin kannatettava aloite.

Mitä tulee avaamaani keskusteluun, jonka pohjalta tämä aloite tuli, homma on selvä julkisella puolella ja jutellaan (tai tapellaan Wink) yksityisesti asiasta. Sen verran vielä tässä, että tarkoitukseni ei ollut paha ja pyydän anteeksi jos se siksi ymmärrettiin. Vaikka itse sanonkin.
Back to top

IP Logged
Whisky
Administrator

Helsinki
Reply #2 - 22. Apr 2010 at 18:38

Siivoilin hieman tuota keskustelua, josta tämä aihe sai alkunsa. Älkää siis turhaan sitä haeskelko. Ilkan idea on sinänsä kyllä ihan kannatettava.
Back to top

-=Antti "Whisky" Tuurala=-
WWW   IP Logged
JaRiMi
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #3 - 22. Apr 2010 at 19:24

Kannatan!!

Ja siivoaminen on ihan hyvä, turhat moskat pois nurkista..
Back to top

Humalat ja maltaat, humalat ja maltaat...
  IP Logged
JaRiMi
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #4 - 27. Apr 2010 at 00:04

Piti ilmoittaa että Rommien osalta en varmaankaan kelpaa puolueettomaksi arvioijaksi, sillä kun joskus vuonna 2001 - 2002 autoin etsimään maahantuojaa Bristol Spiritsin Classic Rums sarjalle Suomeen (ja silloin Ronald de Waal Diamond Brewerystä otti edustuksen), antoi Bristolin pomo (ja mukava herrasmies) herra John Barrett minulle kolme pulloa rommia lahjana ja palkkioksi vaivoistani.

Samaten autoin muutama vuosi sitten herra Barrettia, esitellen hänet Caroni Distilleryn rommivarastojen vastaavalle jonka tunsin Trinidadin päässä: Tästä tuloksena Bristol Spirits pullotti useita eri versioita Caronin rommeista, ja herra Barrett antoi minulle Briteissä kolme erilaista Caronin rommia lahjaksi ja kiitokseksi avustani.

En kehdannut kieltäytyä lahjoista (itse asiassa ne postitettiin minun Brittiosoitteeseen ilman tietämystäni asiasta etukäteen), mutta korruptio mikä korruptio...Näinhän se on.

Herra Barrett on ilmeisesti tulossa Suomeenkin käymään jossain vaiheessa ja olen kysellyt häntä järjestämään tastingia meille, kun kerran näitä kaikenmaailman kytköksiä on...
Back to top

IP Logged
I.R.
Viisisataa rikki

Helsinki
Reply #5 - 29. Apr 2010 at 23:40

Jim Murrayn pitämän tastingin yhteydessä kouraani lykättiin - pyytämättä ja yllättäen, kuten Annelille aikoinaan - ei faksi, vaan kassi, josta erinäisten mainoslehdyköiden ja Whisky Bible 2010:n lisäksi löytyi pullo Ballantine's 12 yo:ta.

Jäävään siis itseni, mitä tulee kaikkeen Ballantine's-pullotteita ja ehkä yleisemminkin Pernod Ricard Finlandin edustamia tuotteita koskevaan keskusteluun. Jos joskus erehdyn niistä jotakin kirjoittamaan, älkää ottako juttujani todesta - ainakaan, jos ne ovat "liian" myönteisiä. Grin
Back to top

"There is further tasting to be done. I'm up for it."
  IP Logged
pere
Viisisataa rikki

Berlin
Reply #6 - 30. Apr 2010 at 07:54

I.R. wrote on 29. Apr 2010 at 23:40:
Jim Murrayn pitämän tastingin yhteydessä kouraani lykättiin - pyytämättä ja yllättäen, kuten Annelille aikoinaan - ei faksi, vaan kassi, josta erinäisten mainoslehdyköiden ja Whisky Bible 2010:n lisäksi löytyi pullo Ballantine's 12 yo:ta.

Jäävään siis itseni, mitä tulee kaikkeen Ballantine's-pullotteita ja ehkä yleisemminkin Pernod Ricard Finlandin edustamia tuotteita koskevaan keskusteluun. Jos joskus erehdyn niistä jotakin kirjoittamaan, älkää ottako juttujani todesta - ainakaan, jos ne ovat "liian" myönteisiä. ;D

Näiden lisäksi minulle lykättiin tilaisuuden lopuksi vielä ylimääräinenkin leka kouraan, joten lienen sitten erityisjäävi näissä asioissa! :)
Back to top

IP Logged
JaRiMi
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #7 - 30. Apr 2010 at 11:20

Juu, minäkin liityn P-R:n "maksettujen" klubiin, eikä siis minun kirjoituksiani heidän tuotteistaan voi enää ottaa vakavasti tällaisen arvokkaan ja himoitun lahjan jälkeen. Kiitoksia joka tapauksessa P-R:lle sekä tilaisuudesta että lahjoista!!

Back to top

IP Logged
smoke on the water
Viisisataa rikki

Royston Vasey
Reply #8 - 01. May 2010 at 12:22

Vaikka Herra Beamin DL-kommenteista lähtenyt kierre onkin ollut hauskaa luettavaa ja siitä on mukava repiä nyt kaikki irti, niin tuskin esim tämä Murrayn- tai muissa tastingeissä käynti on sitä sidonnaisuutta, mitä tässä otsikossa tarkoitetaan..
Back to top

"The Legend of the Seadragon" Legend has it that Loch Indaal turned red with blood when a great Scottish warrior slayed the dragon with his magical sword.
WWW   IP Logged
JaRiMi
Viisisataa rikki

Pääkaupunkiseutu
Reply #9 - 01. May 2010 at 23:07

Smiley

Lahjus on lahjus, siitä se alkaa kun antaa sormen..

Ei vaiskaan - mutta mihin raja sitten vedetään? Olenko esim. Bristol Spiritin maksettu myyntipelle jos omistaja on lähettänyt minulle muutaman pullon lahjaksi kiitoksena siitä että olen järkännyt hänelle yhteyksiä ja saanut maahantuonnin alkamaan uuteen maahan?

Onhan siinä minun aikaani palanut, enkä ole saanut rahaa siitä, ainoastaan hyvän mielen siitä että olen lobannut vapaaehtoisesti onnistuneesti mielestäni hienon tuoteryhmän puolesta.

Ja tosiaan - entäs sitten nämä tämmöiset tilaisuuslahjat?
Back to top

IP Logged
Pages: 1
Send Topic Print