Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1 2 3 
Send Topic Print
Uusi blogi (Read 18439 times)
smoke on the water
Viisisataa rikki

Royston Vasey
Uusi blogi
30. Dec 2008 at 15:55

"Smoke on the water" on nyt myös "smoke on the blog". Hyvän whiskyn ja perinteisen hard rockin makuinen blogi jo vuodesta 2008. Tervetuloa lukemaan ja kommentoimaan.

http://smokeonthewater-fin.blogspot.com/
Back to top

"The Legend of the Seadragon" Legend has it that Loch Indaal turned red with blood when a great Scottish warrior slayed the dragon with his magical sword.
WWW   IP Logged
I.R.
Viisisataa rikki

Helsinki
Re: Uusi blogi
Reply #1 - 30. Dec 2008 at 18:44

Hyvältä näyttää jo nyt, ja pääsee minulla ilman muuta säännölliseen seurantaan. Suomessa ei tietääkseni ole vastaavaa viskiaiheista blogia aiemmin pidettykään.

Vain yksi ehdotus tuli heti mieleen: kun Suomessa ollaan, puhutaan ja kirjoitetaan mieluummin "viskistä" (tarvittaessa tarkennuksin) kuin "whiskystä". Wink
Back to top

"There is further tasting to be done. I'm up for it."
  IP Logged
Whisky
Administrator

Helsinki
Reply #2 - 30. Dec 2008 at 19:19

Hieno homma tällainen blogi! Näitä ei ole koskaan liikaa varsinkaan suomeksi. Nyt vaan Smokelle tsemppiä ja jaksamista kirjoitteluun. Oma blogi on onneksi siitä mukava, että sitä ei sensuroi muut kuin bloginkirjoittaja itse!

Jahka aikaa kuluu, niin tässähän meillä on ainakin teemojen puolesta suomen oma whiskyfun-sivusto. Aihe ainakin on molemmin puolin kiinnostava.
Back to top

-=Antti "Whisky" Tuurala=-
WWW   IP Logged
POP
Viisisataa rikki

Reply #3 - 30. Dec 2008 at 21:07

Tervetullut lisä ja tsemppiä "uranuurtajalle", itse mietin asiaa Swearengenin "kuoleman" yhteydessä ja asiasta tuli silloin muutama sana "Fagerlundin" kanssa vaihdettua, no homma jäi silloin, mutta tiedä vaikka Smoken innoittamana vanha haamu heräisikin tai sitten ei. Monet foorumia seuraavat ovat varmaan jo huomanneetkin, että moni "vanhan" kaartin kirjoittaja on loistanut poissaolollaan ja itse tämän miltei tiesinkin tapahtuvan jossain vaiheessa, syitä en viitsi ääneen edes arvailla, mutta uskoisin ainakin omakohtaisesti niiden olevan samoja kuin itsellä. Ympyrä on sulkeutunut ja tietty aikasykli saavutettu ennen uuden alkua, tämäkin on luonnollinen kiertokulku. Tsemppiä kaikille viskinharrastajille, täällä kirjoittaville kuin pelkille lukijoillekin ja hyvää uutta vuotta 2009 viskien kuin muunkin elämän aloilla jo näin päivää ennen h-hetkeä!
Back to top

WWW   IP Logged
Whisky
Administrator

Helsinki
Reply #4 - 30. Dec 2008 at 22:14

POP wrote on 30. Dec 2008 at 21:07:
Tervetullut lisä ja tsemppiä "uranuurtajalle", itse mietin asiaa Swearengenin "kuoleman" yhteydessä ja asiasta tuli silloin muutama sana "Fagerlundin" kanssa vaihdettua, no homma jäi silloin, mutta tiedä vaikka Smoken innoittamana vanha haamu heräisikin tai sitten ei. Monet foorumia seuraavat ovat varmaan jo huomanneetkin, että moni "vanhan" kaartin kirjoittaja on loistanut poissaolollaan ja itse tämän miltei tiesinkin tapahtuvan jossain vaiheessa, syitä en viitsi ääneen edes arvailla, mutta uskoisin ainakin omakohtaisesti niiden olevan samoja kuin itsellä. Ympyrä on sulkeutunut ja tietty aikasykli saavutettu ennen uuden alkua, tämäkin on luonnollinen kiertokulku. Tsemppiä kaikille viskinharrastajille, täällä kirjoittaville kuin pelkille lukijoillekin ja hyvää uutta vuotta 2009 viskien kuin muunkin elämän aloilla jo näin päivää ennen h-hetkeä!

POP puhuu paljon asiaa. Osasyy on varmaan sekin, että silloin kun foorumia aikanaan starttailin, ei ollut olemassa valmiita blogimoottoreita, joiden avulla olisi päässyt helpommin alkuun. Uskon itsekin, että jos blogimahdollisuus olisi silloin ollut olemassa, niin olisin ottanut sen varteenotettavana vaihtoehtona foorumille. Tärkeintä on kuitenkin omasta mielestäni, että yhä useampi ihminen jaksaa paneutua viskiharrastukseen myös netin puolella, sillä tämä on se kanava, jota kautta tieto helpoiten leviää.

Kuten moni pidempään kirjoitellut tietää, ei tämänkään foorumin ylläpito ole aina ollut ruusuilla tanssimista. Foorumisoftaa on jouduttu päivittämään useaan kertaan, että (koputan nyt puuta) olemme saaneet foorumin toimimaan näinkin hyvin.

Mitä enemmän suomalainen viskikulttuuri eri keinoin näkyy myös netissä, sitä tyytyväisempi ainakin itse olen!
Back to top

-=Antti "Whisky" Tuurala=-
WWW   IP Logged
Hakkis
Varttitonnari

Pääkaupunkiseutu
Reply #5 - 31. Dec 2008 at 07:32

Smokelle tsemppiä ja pidä näppäimistö kuumana! Suomenkielinen viskiblogi on aina tervetullut ja varsinkin kun tiedetään, että kirjoittaja ei ole "huuhaa-tyyppiä", niin minulla myös menee jatkuvaan seurantaan.

Whisky wrote on 30. Dec 2008 at 22:14:
Uskon itsekin, että jos blogimahdollisuus olisi silloin ollut olemassa, niin olisin ottanut sen varteenotettavana vaihtoehtona foorumille. Tärkeintä on kuitenkin omasta mielestäni, että yhä useampi ihminen jaksaa paneutua viskiharrastukseen myös netin puolella, sillä tämä on se kanava, jota kautta tieto helpoiten leviää.

Pakko todeta, että onneksi ei ollut blogimahdollisuutta, kun Whisky tätä laitteli pystyyn. Blogissa ei synny yhtä hyvin keskustelua kuin tällaisella foorumilla, ja blogi on kuitenkin yleensä yhden ihmisen äänitorvi. Minusta tämä foorumi on ollut, ja on edelleen, tärkeä paikka vaihtaa ajatuksia muiden viskiharrastajien tai viskeistä kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Ja ennen kaikkea levittää tietoa uusille asiasta kiinnostuneille. Täällä kysyminen on (minusta) helpompaa kuin blogissa, sillä täällä kysymys osoitetaan "kaikille lukijoille", jolloin vastauksiakin tulee nopeammin/helpommin/monipuolisemmin.

POP wrote on 30. Dec 2008 at 21:07:
Monet foorumia seuraavat ovat varmaan jo huomanneetkin, että moni "vanhan" kaartin kirjoittaja on loistanut poissaolollaan ja itse tämän miltei tiesinkin tapahtuvan jossain vaiheessa, syitä en viitsi ääneen edes arvailla, mutta uskoisin ainakin omakohtaisesti niiden olevan samoja kuin itsellä. Ympyrä on sulkeutunut ja tietty aikasykli saavutettu ennen uuden alkua, tämäkin on luonnollinen kiertokulku. Tsemppiä kaikille viskinharrastajille, täällä kirjoittaville kuin pelkille lukijoillekin ja hyvää uutta vuotta 2009 viskien kuin muunkin elämän aloilla jo näin päivää ennen h-hetkeä!

Minusta on todella harmi, että "vanhan" kaartin kirjoittelija on poistunut tai vähentänyt kirjoittelua. Jokaisella on varmaan omat syynsä, jotka toki voivat liittyä toki täysin muihinkin asioihin kuin viskiin. Samalla vain tahtoo hävitä paljon hiljaistakin tietoa, joka ei enää leviä uusiin "neitseellisiin viskiaivoihin". Wink Oli "vanha" tai "uusi", niin minusta jokaisella olisi edelleen annettavaa täällä. Mutta kuten POP asian kiteyttää hyvin, luonnollinen kiertokulku toimii tässäkin asiassa.
Back to top

Don't get intoxicated, get mellowed!
WWW   IP Logged
POP
Viisisataa rikki

Reply #6 - 31. Dec 2008 at 10:39

Selvennetään hieman, itse en usko ylläpidon tai muuttuneiden foorumisoftien olevan syynä vähäisiin kirjoituksiin, tai näin ei ainakaan ole omalla kohdalla, vaan uskoisin kyseessä olevan samankaltaisesta lieveilmiöstä kuin vaikkapa Maginfoorumilla on ollut havaittavissa jo pitkään, liikaa leikkijöitä, liian pienessä hiekkalaatikossa eli liikaa asiaa asian vierestä. (paraskin puhuja Wink )
Back to top

WWW   IP Logged
MrBeam
Viisisataa rikki

Vyötärö
Reply #7 - 31. Dec 2008 at 10:48

I.R. wrote on 30. Dec 2008 at 18:44:
Suomessa ei tietääkseni ole vastaavaa viskiaiheista blogia aiemmin pidettykään.

Turha vaatimattomuus ilmeisesti esti erästä kirjoittajaa mainitsemasta tätä http://viskisieppo.blogspot.com/. Eli kyllä ainakin minulla on nyt feivöriiteissä 2 suomalaista viskiblogia. Hienoa.
Back to top

IP Logged
Turvesavu
Viisisataa rikki

Pirkanmaa
Reply #8 - 08. Jan 2009 at 14:24

POP wrote on 31. Dec 2008 at 10:39:
Selvennetään hieman, itse en usko ylläpidon tai muuttuneiden foorumisoftien olevan syynä vähäisiin kirjoituksiin, tai näin ei ainakaan ole omalla kohdalla, vaan uskoisin kyseessä olevan samankaltaisesta lieveilmiöstä kuin vaikkapa Maginfoorumilla on ollut havaittavissa jo pitkään, liikaa leikkijöitä, liian pienessä hiekkalaatikossa eli liikaa asiaa asian vierestä. (paraskin puhuja Wink )

Monessa muussakin asiassa huomattava kehityskulku, joka todellakin lienee luonnollista. Nyt on tapahtunut räjähdys viskin suosiossa ja uusia on paljon saapunut myös tänne. Foorumeissa on se ihmeellinen puoli että koska kyse on KESKUSTELUpalstasta moni haluaa osallistua vaikka ei olisikaan tuota tietopuolta niin paljoa tai vielä kokemuksia huippuviskeistä.

No, itse ainakin olen todennut että minulla ei ole niin paljoa tarjottavaa tälle porukalle että pitäisi aktiivisesti osallistua enää. Olen siis hiljentänyt tahtiani taas siitä syystä että koen olevani liian uusi. Tietty itsekritiikki kun ei ole haitaksi joten myös tämän suuntaista ilmiötä on, ei pelkästään vanhojen partojen sisäpiirin hiljentymistä.

Back to top

IP Logged
Turvesavu
Viisisataa rikki

Pirkanmaa
Reply #9 - 08. Jan 2009 at 14:25

Ai niin, on mielenkiintoista lukea Smoken blogia koska blogeissa ihminen esittää ajatuksiaan kuitenkin hieman toisella tyylillä. Hyvä homma!
Back to top

IP Logged
BowMan
Sata plakkarissa

Erikoisosasto
Reply #10 - 08. Jan 2009 at 19:10

Oikein mukavaa luettavaa, kun kaksi itselleni läheisintä asiaa Rock ja Viski kohtaavat tällä tavoin. Tälläkin hetkellä nautin kyseistä yhdistelmästä: Laphroaig 10/QC/15 ja taustanauhana toimii Thin Lizzy - Live and Dangerous.

Offtopickkia, offtopickin jatkoksi!
Turvesavu wrote on 08. Jan 2009 at 14:24:
Foorumeissa on se ihmeellinen puoli että koska kyse on KESKUSTELUpalstasta moni haluaa osallistua vaikka ei olisikaan tuota tietopuolta niin paljoa tai vielä kokemuksia huippuviskeistä.

Tuo on täysin totta! Mutta tulee myös muistaa, että se on monelle ainoa mahdollisuus keskusteluun itselle rakkaasta aiheesta, vaikka tietopuoli ei aivan pilviä hipoisikaan. Onko se sitten rikkaus vai rasite, on jokaisen mietittävä itse tahoillaan. Omasta mielestäni se on enemmänkin rikkaus, sillä ei tämän tyyppisille yhteen marginaali harrastukseen keskittyneille foorumeille yleensä eksy kovin heikkolahjaista porukkaa. Enkä myöskään usko aiheen perus mäyräkoiran ulkoiluttajaa edes etäisesti kiinnostavan.
Turvesavu wrote on 08. Jan 2009 at 14:24:
No, itse ainakin olen todennut että minulla ei ole niin paljoa tarjottavaa tälle porukalle että pitäisi aktiivisesti osallistua enää. Olen siis hiljentänyt tahtiani taas siitä syystä että koen olevani liian uusi. Tietty itsekritiikki kun ei ole haitaksi joten myös tämän suuntaista ilmiötä on, ei pelkästään vanhojen partojen sisäpiirin hiljentymistä.
Tästä syystä minä olen enemmänkin lukija, kuin kirjoittaja.
Mutta muista myös, että sinulla on paljon tarjottavaa itseäsi tuoreemmalle saapumiserälle Wink .
Eihän tämän nyt niin kuoleman vakavaa pitäisi olla, sillä tiettävästi kukaan ei ole vielä kuollut foorumipostiin. Joskus vuosien kuluttua kun luen ensimmäisiä nuottejani, alkaa varmasti poskia kummasti kumottaa, eikä alkoholilla ole mitään osuutta asiaan. Se tulee toimimaan merkkinä tapahtuneesta myönteisestä evoluutiosta, ja ehkä saan siitä muutamat hyvät naurut, jos vain olen jo silloin kykenevä nauramaan itselleni.
Back to top

IP Logged
Legless Scotsman
Sata plakkarissa

Reply #11 - 09. Jan 2009 at 11:03

Hienoa. Hyvät sivut. On ilo nähdä lisää viskiaiheisia nettisivuja Suomenniemellä Smiley

Myös tuo viskisieppo-blogi oli erittäin mielenkiintoinen ja lisäsinkin molemmat oman sivustoni viskilinkkilistalle...
Back to top

WWW   IP Logged
MrBeam
Viisisataa rikki

Vyötärö
Reply #12 - 18. Mar 2009 at 15:34

Jälleen uusi suomenkielinen viskiblogi: http://wonderfulworldofwhisky.blogspot.com/

Tykkään kirjoitustyylistä, mutta tietynlainen kokemattomuus näkyy asiavirheinä tyyliin a) Talisker 175th on vatted malt, koska se on sekoitettu eri mallasviskeistä tai b) Auchentoshanin peruspullo olisi 10yo ja 12yo on spesiaaliversio. Siitäkin huolimatta seurantaan.
Back to top

IP Logged
MrBeam
Viisisataa rikki

Vyötärö
Reply #13 - 02. Mar 2011 at 22:45

Lisää "made in Finland": http://www.whiskyscience.blogspot.com/

Tieteellisemmällä otteella kirjoitettua, maisteluista ynnä muusta tavallisesta vapaata plokkausta. Tunnustan tällä hetkellä potevani mahdollisesti ohimenevää opiskeluinnottomuutta aiheesta ja siksi en ole vielä silmäilyjä syvemmälle tähän blogiin mennyt. Tuntui kuitenkin välttämättömältä saattaa sivut tiedoksenne.
Back to top

IP Logged
mikkow

Reply #14 - 11. May 2011 at 11:08

Osoitteesta http://wiskit.blogspot.com/ löytyy wiskiklupimme wiskiarviointeja vuodesta 1997 alkaen. 40 arviointia löytyy tuolta jo, about 60 on vielä siirtämättä käsinkirjoitetuista papereista blogiin.
Arvionnit on tehty pääosin "sokkona". Mihinkään kovin tieteellisiin/vakaviin arviointeihin ei ole pyritty vaan tarkoitus on ollut lähinnä kirjata - tavalla tai toisella - ylös fiilikset ja kommentit maistelluista viskeistä.
Kommentteja arviointeihin otetaan mielellään vastaan Smiley
Back to top

IP Logged
Pages: 1 2 3 
Send Topic Print