Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1 2 3 
Send Topic Print
Törppöjä&Pulloja (Read 7335 times)
POP
Viisisataa rikki

Re: Törppöjä&Pulloja
Reply #30 - 10. Jul 2008 at 19:25

Tuosta linkistä näkee tarjontaa hieman mutta mikä sitten on hintansa väärti onkin eri asia.
http://www.spiritofislay.net/warehouse4/viewtopic.php?f=1&t=409
Back to top

WWW   IP Logged
Mikko
Viisisataa rikki

Reply #31 - 12. Jul 2008 at 13:06

Itse olen jonkun verran hävitellytkin noita törppöjä, mikä vähän jopa harmittaa. Vaan toisaalta, eiköhän peruspullojen törppöjä löydy, jos innostuu joskus niitä keräämään. Mitään Old Fettercairneja ja Tullibardineja tosin tuskin tulee lisää hankittua.
Itselläni on mennyt homma siihen suuntaan, että ennemmin vaikka arvokkaampia sampleja kuin kauhea kokoelma perustavaraa. Vaan perustavarallakin on aina sijansa, joinain päivinä perusviskit vaan maistuvat parhaiten. Mikäli nyt mallasviskejä voidaan sanoa ikinä perusviskeiksi.
Tajusin juuri, että esimerkiksi Highland Parkista minulla ei ole ollut yhden ainoaa peruspulloa hyllyssäni. Sama pätee esimerkiksi Mortlachiin. Myös Bruichladdichien kohdalla on käynyt niin, että kaapissa on vain erikoisempia ja vähemmän erikoisempia sampleja.
Kuulun varmasti tämän foorumin vähätuloisempaan osaan, joten kimppahankinnat kiinnostavat nykyään eniten. Määrällä kun ei voi laatua korvata.
En tiedä, itselläni viskit ovat ovien takana ja en erityisemmin kaipaa nykyisessä asumispaikassani esille mitään viskiesineistöä. Voisin kuitenkin kuvitella, että en ehkä haluaisi koristeeksi sellaisia pulloja tai törppöjä, joiden sisältöä en olisi kunnolla maistellut. Vaan aika näyttää jos joskus saan juomanurkkauksen itselleni. Nyt kuitenkin laitan ainakin hienoimmat törpät ja laatikot talteen.
Back to top

IP Logged
Artturi
Viisisataa rikki

Reply #32 - 14. Jul 2008 at 09:21

Tapio Wirkkala suunnitteli 1930 luvulla Oy Alkoholiliike Ab:lle pullon. Tietääkö kukaan mikä on pullon (tässä tapauksessa  tyhjä) arvo?
Back to top

Wirkkalan.JPG

Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough...
  IP Logged
Pages: 1 2 3 
Send Topic Print