Welcome, Guest. Please Login
YaBB - Yet another Bulletin Board

HomeHelpSearchLogin  

Pages: 1 2 
Send Topic Print
Viskipullojen muoto (Read 20690 times)
IS

Viskipullojen muoto
05. Oct 2006 at 14:29

Tervehdys,
Itse olen ihastellut viskipullojen komeita muotoja. Senpä takia nuo tyhjät pullotkin ovat jääneet nurkkia asuttamaan. Suosikkeina Balvenie-pullot, joiden muotoilu on mielestäni todella tyylikäs. Mitkä pullot ovat mielestänne huippuja verrattuina muihin?
Back to top

IP Logged
Whiskana
Varttitonnari

Järvenpää
Re: Viskipullojen muoto
Reply #1 - 05. Oct 2006 at 14:36

Ardbegin tislaamopullotukset (10v., 17v., 1977...) eli vihreät putelit ovat ehdottomasti hienoimmat, joihin itse olen törmännyt. En tosin säästele sen kummemmin niitäkään...
Back to top

IP Logged
Marko76
Viisisataa rikki

Kingdom of Vaskuu
Reply #2 - 05. Oct 2006 at 14:53

Aberlour a'bunadh ja monet keramiikkapullot kuten omassa hyllyssä oleva "Ye Whisky of Ye Monks"  :)

Eli tuollainen: http://home.debitel.net/user/maik/private/pict/Ye-Whisky-Of-Ye-Monks-W0496.jpg
Back to top

Oh my goodness, my Convalmore!

- Marko Niinimäki
www.supernova.fi
WWW   IP Logged
viskisieppo
Varttitonnari

Raisio
Reply #3 - 05. Oct 2006 at 15:17

Keraamiset on hienoja, eikä Ardbeg:n muodoissa ole mitään moitittavaa. Kokonaisuuksia on myös kiva kattella, eli tuubi ja pullo miten ne "sointuu" keskenään. Smiley
Back to top

My Laphroaig...
  IP Logged
Pietari
Sata plakkarissa

Napapiiri
Reply #4 - 05. Oct 2006 at 17:58

Ardbegin pullot ovat kyllä herkullisia. Samoiten nuo mainitut Balvenien putelit. Noitten lisäksi Glenrothesin pullukat ovat mielestäni mahtavan kotipolttoisen oloisia ja tyylikkäitä.
Back to top

IP Logged
Mikko
Viisisataa rikki

Reply #5 - 05. Oct 2006 at 18:39

Täydet pullot hyllyssä miellyttävät eniten. Lähinnä kuitenkin sisältö niissäkin mieltäni hivelee.
No, tyhjiä en säästele, mutta ainakin Ardbegin, Glenrothesin ja muutaman muunkin pullot ovat miellyttäneet silmääni. Keramiikkapulloja jos olisi ollut, niin niitä tuskin olisin kadottanut mihinkään.
Back to top

IP Logged
xenoth
Varttitonnari

Jyväskylä
Reply #6 - 05. Oct 2006 at 21:56

Balvenien pullot ovat tosiaan ihan hienoja sekä omistamistani pulloista puhuttaessa myös Cardhu 12 ja Glenfiddich Special Reserven vanhempi kolmiomallinen pullo.

Myös Caol Ila 12 tyyppinen arvokkaan moderni ja suoraviivainen tyyli miellyttää silmää.
Back to top

-- Hermanni Niinikoski
  IP Logged
Shepherd
Sata plakkarissa

Turku
Reply #7 - 06. Oct 2006 at 01:07

Omia suosikkejani ovat mm. Ardbeg, Glenrothes ja Springbank.
Pitää myöntää, että kyllähän minäkin osan tyhjistä pulloista olen "varastoinut nurkkiini".  ::)
Pidän Springbankin pullojen kokonaisuudesta, eli mallista ja myös etiketeistä.
Back to top

IP Logged
Whisky
Administrator

Helsinki
Reply #8 - 06. Oct 2006 at 08:46

Glenrothesin kranaatti on kyllä yksi tyylikkäimmistä. Myös a'bundahin pullo kolahtaa. Vanhoja pulloja en tilanpuutteen vuoksi ole alkanut säästämään.
Back to top

-=Antti "Whisky" Tuurala=-
WWW   IP Logged
xenoth
Varttitonnari

Jyväskylä
Reply #9 - 06. Oct 2006 at 10:53

Whisky wrote on 06. Oct 2006 at 08:46:
Myös a'bundahin pullo kolahtaa.

Se on muuten a'bunadh. Wink Pikkujuttuhan tuo, mutta pisti silmään kun tuolla Viskikaappi-sivullasi on myös väärin kirjoitettuna.

Nuo Bowmoren keraamiset pullot näyttävät kyllä kieltämättä aika himottavilta...
Back to top

-- Hermanni Niinikoski
  IP Logged
pere
Viisisataa rikki

Berlin
Reply #10 - 06. Oct 2006 at 11:10

Al Swearengen wrote on 06. Oct 2006 at 10:36:
Kyllähän esim nuo Bowmoren keraamiset eli 22, 25 ja 30y:t näyttää hyllyssä ihan kivalta vierekkäin! Tuossa vanha ja hieman huonolaatuinen kuva kaapistani.
http://viski.myphotoalbum.com/view_photo.php?set_albumName=album01&id=05390008_G...

Ovat kyllä komean näköisia. Ja niin tuo koko kaappikin ja se Ardbeg-kaappi. Tuollaiset kyllä sopisivat varmasti aika monen foorumilaisen asunnon sisustukseen. Tai ainakin sisustus tarvittaessa tuollaisiin :)
Back to top

IP Logged
xenoth
Varttitonnari

Jyväskylä
Reply #11 - 06. Oct 2006 at 11:12

Muistatkos muuten Al paljonko noista kolmesta Bowmore-pullosta aikanaan maksoit?
Back to top

-- Hermanni Niinikoski
  IP Logged
smn
Varttitonnari

Reply #12 - 06. Oct 2006 at 11:38

Itse olen säilyttänyt muutamia pulloja lähinnä tyylikkään kynttilänjalan virkaa toimittamaan. Bruichladdichin pullot ovat kivoja turkoosien kynttilöiden polttoon ja Balvenie kauniina pullona toimii laajemmankin värivalikoiman kanssa. Ardbegiin olen laittanut tummanvihreää ja viininpunaista.
Back to top

IP Logged
Whisky
Administrator

Helsinki
Reply #13 - 06. Oct 2006 at 11:45

xenoth wrote on 06. Oct 2006 at 10:53:
Se on muuten a'bunadh. Wink Pikkujuttuhan tuo, mutta pisti silmään kun tuolla Viskikaappi-sivullasi on myös väärin kirjoitettuna.

Taivahan vallat! Nyt muuten nolottaa ihan oikeasti. Tässä on ilmeisesti taas kyse siitä, että kun kerran lukee kunnolla väärin, niin sillä sitten loppuun asti. Noh... minähän olen ammatiltani vain toimittaja, joten ei kai minulta kovin hyvää lukutaitoa voi olettaakkaan.

Kiitos korjauksesta!

EDIT: Nyt lukee sivuillakin oikein.
Back to top

-=Antti "Whisky" Tuurala=-
WWW   IP Logged
smoke on the water
Viisisataa rikki

Royston Vasey
Reply #14 - 06. Oct 2006 at 12:19

Al Swearengen wrote on 06. Oct 2006 at 10:36:
Kyllähän esim nuo Bowmoren keraamiset eli 22, 25 ja 30y:t näyttää hyllyssä ihan kivalta vierekkäin!

Sama! ja tuosta kolmikosta oma ehdoton suosikkini on tuo "Seadragon".
Ostettiin muuten Alin kanssa kimpassa nuo pullot 2,5 vuotta sitten Edinburghista. Whisky Heritage Centren myyjän suu loksahti kyllä auki kun kerroimme että haluaisimme nuo kyseiset pullot x 2. No, ihan ok alennuksilla ne sieltä saatiin ulos, myyjän haettua neuvotteluapua pomolta.

Mutta asiasta toiseen, jo parilla kympillä voi saada oikein tyylikkään pullon, eli yksi suosikeistani on Black Bottlen 10y.

Back to top

"The Legend of the Seadragon" Legend has it that Loch Indaal turned red with blood when a great Scottish warrior slayed the dragon with his magical sword.
WWW   IP Logged
Pages: 1 2 
Send Topic Print